Общее·количество·просмотров·страницы

пятница, 9 октября 2020 г.

БОЙОВА СПЕЦПРОПАГАНДА НА ВИБОРАХ

 

В Україні вибори давно перетворилися на змагання «чорного піару». Не важливо, це вибори президента чи голови ОТГ тут і там можна зустріти прийоми і методи бойової спецпропаганди, розробленої ще в часи СРСР.



Ми майже щодня стикаємося з ними, лише не усвідомлюємо що це усе – методи психологічної війни. Прагнення зробити з нас маріонеток. Бойова, або «чорна» пропаганда хоча й брудна, але дуже дієва зброя. Ось кілька методів її застосування.

«Метод гнилого оселедця» - проти когось вигадується максимально неправдиве звинувачення, наприклад, дрібна крадіжка. Не для того, аби довести його правдивість, а щоб викликати широкий резонанс. Скандал розростається і обвинувачений міцно «прив’язується» до нього – будь-яке згадування про нього одразу асоціюється з крадіжкою.

«Метод 60:40» було вигадано ще міністром пропаганди Третього Рейху Геббельсом. Він полягає в тому, що разом з 60% правди подається 40% дезінформації. У роки Другої світової війни у ефір виходила радіостанція, яку усі вважали антифашистською і лише згодом з’ясувалося, що це була радіостанція нацистів, яка працювала за цим методом. Зараз він ефективно застосовується у роботі найманих блогерів та «лідерів суспільної думки» в Інтернеті.

Таких методів багато: «Нога в дверях», «Апелювання до авторитету», «Напівправда», «Умовний рефлекс» тощо.

Один з найбільш ефективних методів – «абсолютної очевидності», коли фальшива інформація подається як щось очевидне, що не потребує жодних доказів. Для цього потрібно, щоб ця «очевидна» інформація підтримувалася більшістю. Людська психіка побудована таким чином, що прагне приєднатися до панівної думки. І тоді переконання в чомусь зростає у геометричній прогресії.

Одним з інструментів «абсолютної очевидності» є фальшиві показники соціологічних опитувань. Більшість на віру сприймає ствердження, що якийсь кандидат у депутати або політична партія мають високий рейтинг. І тут спрацьовує інша особливість психології – прагнення приєднатися до лідера. Зараз ми бачимо купу таких «соціологічних досліджень» - на телебаченні, у газетах, листівках, соціальних мережах.

Важливо знати, що замовник таких «рейтингів» може побажати не стати на першому місці, а, наприклад, на третьому. Маючи низький рейтинг, він замовляє собі вище місце і таким чином спонукає голосувати за себе як за «перспективного».

Ознаки, які можуть свідчити, що вами маніпулюють за допомогою фальшивих соцопитувань.

1. Після результатів опитування обов’язково має бути зазначено, яка соціологічна служба його проводила, а також додаткову інформацію: кількість опитаних, статистичну похибку, метод опитування (телефонне, пряме інтерв’ю тощо), дата початку і завершення. Якщо цього немає – знайте: 10 шансів з 10 що це вигадка, «чорний піар»; цифри намальовано «зі стелі».

2. У якості соціологічної служби, яка проводила опитування, зазначено нікому не відому організацію, або «інститут». Таких «інститутів», що складаються з однієї-двох осіб в країні десятки. Їхня спеціалізація – за гроші «легалізовувати» замовні рейтинги.

Ну, а найкращим методом уникнення впливу «чорних технологій» є перевірка інформації та критичне мислення. Мислити складно. Цьому потрібно вчитися. Але коли навчитеся – потрапите до числа тих, хто не піддається впливу бойової пропаганди.

Комментариев нет:

Отправить комментарий