На Донбасі загострення. Знову. Можливий повномасштабний наступ кадрових російських військ із застосуванням ракетної техніки та авіації. Посилився тиск пропаганди. А в разі подальшої ескалації ще посилюватиметься й ввімкнуться інші, раніше перевірені методи. Особливо в містах, де дислокуються військові частини.
Сидить собі «бідно, але
чисто вдягнена бабуся» у тролейбусі в Житомирі або в маршрутці у Новограді-Волинському
й ніби з подружкою по телефону розмовляє. І розповідає бабуся гучно, щоб усі
чули, що наші солдати голі-босі-голодні. Що їх кинули на погибель, що командири
і керівництво країни приховує справжню кількість загиблих. А їй усе відомо, бо її
онук Сірьожа воює під Горлівкою й розповідав як там насправді страшно. І які
сильні путінські війська.
А жіночки, що їдуть у
тому таки тролейбусі вуха нашорошили. Усім цікаво «правду» почути. Бо в когось
знайомий, а в когось родич воює. І от уже в неї душа не на місці. І приходить
вона на роботу, а все валиться з рук. І ділиться вона «правдою» з колегами. І
надвечір «інформація» про десятки й сотні загиблих вже повзе містом, піднімаючи
паніку. Починаються дзвінки туди. Нерви. Безсонні ночі.
І ніхто навіть не здогадується,
що це – частина інформаційної війни. Що це ворожа бойова спецпропаганда,
спрямована на деморалізацію населення. І що «бідно та чисто вдягнена бабуся»
виконує завдання куратора. За гроші або з переконань. І що не існує ніякого
онука Сірожи, так само, як і подруги, з якою вона нібито розмовляла у
житомирському тролейбусі. Бабуся може один раз проїхатися, а може кататися
увесь день. І не одна така вона. Й чим їх більше – тим масштабнішою паніка.
Методом «сарафанного
радіо» можна швидко досягти багато чого: обвалити курс валюти й змусити
скуповувати сіль та сірники; посіяти недовіру до військового командування та
дискредитувати місцеву владу; знищити політика й зірвати вакцинацію проти кору.
Подібно до бабусь у тролейбусах
діють і т. з. «тролі» у соціальних
мережах. Їх тисячі. Їм платять за розповсюдження ворожої пропаганди. Те, що
називається «фейком», тобто брехні. І вона теж буває різною. У відповідності до
прийомів бойової пропаганди. Наприклад, знаменитого принципу 60/40, розробленому
ще міністром пропаганди Третього рейху Геббельсом, коли подається 60% правди, а
коли довіра аудиторії завойовується – 40% брехні, потрібної пропагандистам.
Під час Другої світової
війни працювала радіостанція, яку слухав антифашистський світ, сприймаючи її за
британську. Й лише пізніше з’ясувалося що то була радіостанція Геббельса.
Чи можна з цим щось
вдіяти? Важко, але можливо. Перший і головний принцип: не слухати подібних
бабусь в умовному тролейбусі, а по можливості інформувати про них компетентні
органи – для того й існують телефони гарячої лінії. Не сприймати на віру «гарячі
сенсації» у соціальних мережах, особливо із сумнівних сайтів або дивних
акаунтів.
Власне, якщо попереджений
– вже озброєний.
Комментариев нет:
Отправить комментарий