Головна зброя Кремля у цій неоголошеній війні проти Україні –
не танки і не ракети. Головна зброя – пропаганда. На неї не шкодують коштів і
для кожної категорії українських громадян (у пропаганді це називається
«цільовою аудиторією) готують окремі агітаційні «страви».
Однією з важливих цілей є українські ветерани Збройних Сил і
зрозуміло чому: колишні військовослужбовці користуються повагою і авторитетом,
до їхньої думки прислухаються оточуючі. Багато з них очолюють військові
династії і їхні сини та онуки є діючими військовими Збройних сил України.
А їх у нас чимало. Наприклад, на тій само Житомирщині після
переформування численних військових частин радянської доби, в Овручі,
Ємільчиному, Новограді-Волинському, в самому обласному центрі та інших містах і
селах мешкають тисячі колишніх військових.
На агітацію у середовищі ветеранів кинуто чималі ресурси.
Передусім це демонстрація буцімто великої уваги до ветеранів у самій Росії.
Кожне свято окремих родів військ супроводжується спеціальною інформаційною
кампанією по телебаченню. Кожен День Перемоги у Другій світовій війні
перетворюється на грандіозне свято з мітингами, ходами і урочистими
телемарафонами. З концертами, на яких нові виконавці співають старих пісень. І
це все ретранслюється в Україну російськими та проросійськими каналами.
У 2020 році тему Перемоги використовують максимально, адже є
чудовий привід - «ювілейна» дата: 75 років перемоги у Другій світовій війні. А
карантин в умовах коронавірусу дав можливість розтягти свято у часі на три
місяці. І всюди червоною ниткою проходить один посил: повага до ветеранів та
піклування російської влади про них. Уже є ідея крім 9 травня святкувати ще й 2
вересня – капітуляцію Японії та офіційне закінчення Другої світової.
Насправді ж усе це передусім пропаганда, що використовує старий,
але дієвий прийом – ностальгію. Ностальгію за радянськими часами. Так
влаштовано психологію – чим старша людина, тим більше її тягне у спогади про
минуле й ті спогади акцентуються переважно на приємних моментах.
Ненав’язливо у свідомість вкладається «заміщення». Поруч зі
світлими моментами минулого непомітно постає Радянський Союз. Про це
спеціалісти психологічної війни дбають особливо. І ветерана підводять до думки:
треба повернути ті часи, коли він був молодим, сильним, опорою суспільства. Треба
повернути СРСР.
А як це зробити? Дуже просто: об’єднатися з Росією. При цьому
змушують не звертати уваги на очевидний факт - в Росії давно сформувалася влада
олігархічних кланів. Росія посідає друге місце у світі за кількістю доларових
мільярдерів. Російська політична і фінансова еліта, власники заводів, палаців,
літаків та яхт у поверненні до радянської системи абсолютно не зацікавлена. Це
звичайний обман. Гра на почуттях.
Про це ветеранам по телевізору не скажуть. Не скажуть, що
банально й цинічно використовують їх у політичних цілях. Не с кажуть, що
російських ветеранів згадують лиш раз або двічі на рік. І що після телевізійної
передачі повертається російський ветеран у своє реальне життя.
Це все потрібно знати, аби не стати частиною пропаганди.
Тими, кого мовою спецслужб називають «агентами впливу». Впливу на сусідів,
друзів, родичів. І треба знати, що на системну пропаганду з російського бюджету
виділяються сотні мільйонів доларів. На концерти, вистави на кшталт штурму фанерного
Рейхстагу у квітні 2017 року; ювілейні нагороди, невеличкі грошові «премії» і
«солдатську кашу» під «фронтові сто грамів» до Дня Перемоги.
ПАВЛО ПРАВИЙ
Комментариев нет:
Отправить комментарий